• Godzinny otwarciaPon - Pt 8.00 - 18.0
  • Telefon596-592-589
  • E-mailkontakt@ocenystron.pl

Skuteczna promocja sklepu internetowego

Bardzo wielu właścicieli sklepów internetowych zastanawia się nad tym, jak należy skutecznie promować taką właśnie działalność.

Sklep internetowy Nie jest to proste zadanie, a ponadto nie wolno nam zapominać o tym, że sama tylko reklama jest jedynie jednym z wielu czynników, które mogą mieć istotny wpływ na popularność danego sklepu. Zanim w takim razie podejmiemy jakiekolwiek konkretne działania z tym związane musimy upewnić się czy prowadzony przez nas sklep jest faktycznie przyjazny dla każdego klienta, a jego obsługa i składanie w nim zamówień odpowiednio proste nawet dla osób, które nie posiadają w tym żadnego większego doświadczenia.

Czytaj również: Na czym polega automatyzacja marketingu? 

Trzeba także zadbać o właściwe opisy wszystkich dostępnych w naszym sklepie produktów, bowiem jedynie dzięki temu stworzymy sklep, który będzie wyglądał na faktycznie profesjonalny i godny zaufania. Najlepszym sposobem na ocenę własnego sklepu jest po prostu wcielenie się na chwilę w jego klienta. Warto spróbować zrobić u siebie jakiekolwiek zakupy i przekonać się, czy faktycznie jest to tak proste i wygodne, jak mogliby tego oczekiwać od nas inni. Następną niezwykle ważną kwestią jest zadbanie o odpowiednią pozycję w wynikach wyszukiwania podawanych przez najistotniejsze wyszukiwarki, takie jak przede wszystkim Google – w obecnych czasach jest to właściwie niemożliwe, aby do naszego sklepu mogło trafiać rzeczywiście wielu potencjalnych klientów. Sklep internetowy w gruncie rzeczy jest stroną taką samą jak wszystkie inne, zatem również i w tym przypadku niesamowicie istotną rzeczą powinno dla nas być profesjonalne pozycjonowanie. Głównym celem pozycjonowania jest zdobycie przez daną stronę jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, podawanych przez najważniejsze wyszukiwarki internetowe. Nie jest to jednak proste, bowiem sukces w tej kwestii może być uzależniony od bardzo wielu różnych czynników.

Słowa kluczowe Na samym początku należy przede wszystkim wybrać słowa kluczowe, pod które taka strona ma być pozycjonowania. Jeżeli na przykład sklep zajmuje się sprzedażą butów skórzanych i jego siedziba znajduje się w Warszawie, to należy pozycjonować go pod hasłami takimi jak chociażby "buty skórzane Warszawa". Dzięki prawidłowemu dobraniu słów kluczowych będziemy mieli pewność co do tego, że na nasza stronę trafi więcej klientów poszukujących konkretnych rzeczy oraz produktów.

Wojciech Dyź

Pracownik agencji interaktywnej, Wrocław