• Godzinny otwarciaPon - Pt 8.00 - 18.0
  • Telefon596-592-589
  • E-mailkontakt@ocenystron.pl

AdWords w początkującym sklepie internetowym

Osoby, które myślą o prowadzeniu sklepu internetowego z rzeczywistymi sukcesami na tym polu, powinny mieć świadomość tego, że ich długo wyczekiwani klienci mogą trafić do sklepu na przynajmniej kilka sposobów.

Kampanie Adwords Często odbywa się to dzięki organicznym wynikom wyszukiwania, z całą pewnością jednak nie jest to wcale jedyna droga. O wiele szybciej sklep można znaleźć dzięki AdWords, a więc linków sponsorowanych. Co więcej, bardzo często okazuje się, że jest to najbardziej skuteczny sposób na znajdowanie nowych klientów. Dzieje się tak już choćby dlatego, że efekt jego działania jest widoczny natychmiast, reklamy wyświetlają się bowiem zaraz po doładowaniu konta, a klient zostaje przekierowany do sklepu internetowego zaraz po kliknięciu po nie. Oczywiście, od wejścia klienta na stronę sklepu do dokonania przez niego zakupu dzieli nas długa droga, nie mamy bowiem do czynienia wcale z prostym związkiem przyczynowo skutkowym. Tu warto więc wspomnieć o pojęciu konwersji stosowanym często w marketingu internetowym.

Pojęcie to jest stosowane wtedy, gdy należy ocenić, jaki procent klientów, którzy weszli na stronę sklepu, zdecydował się na zrobienie w nim zakupów. Sprawę dodatkowo komplikuje to, że konwersja jest bardzo trudna do przewidzenia i zazwyczaj dowiadujemy się o niej dopiero w czasie testów praktycznych. Oczywiście, wpływ na nią ma wiele czynników, dopiero z czasem orientujemy się więc, czy w naszym przypadku odpycha cena towaru, czy też zniechęca sam wygląd strony startowej sklepu internetowego. Testy tego rodzaju bywają dość kosztowne zwłaszcza, jeśli wykonujemy je samodzielnie. Właśnie na tym etapie spora grupa właścicieli raczkujących sklepów internetowych zawodzi się na kampanii AdWords. Tymczasem okazuje się, że to właśnie oni są często głównym źródłem niepowodzenia. Owszem, nic nie stoi na przeszkodzie temu, aby samodzielnie przeprowadzić kampanię, bardzo często jednak okazuje się, że wyniki są lepsze, gdy odpowiada za nią firma zewnętrzna. Jej doświadczenie pozwala na unikanie błędów początkującego i przyczynia się do wzrostu konwersji.

Zygmunt Woltarz

Dyrektor kreatywny w firmie SEO, Warszawa