• Godzinny otwarciaPon - Pt 8.00 - 18.0
  • Telefon596-592-589
  • E-mailkontakt@ocenystron.pl

Content marketing – teoria i praktyka

Istota content marketingu

Content Marketing Content marketing sprowadza się do trzech głównych aspektów: kreowania i publikowania potencjalnie interesujących treści, zdobywania uwagi potencjalnych klientów oraz tworzenia więzi (lojalności) pomiędzy klientem i daną marką. Najogólniej rzecz biorąc, content marketing to tworzenie oraz rozpowszechnianie odpowiednich treści w Internecie. Ich forma oczywiście może być różna i nie ogranicza się tylko do pisania i publikowania artykułów i grafik. Mogą to być także webinaria czy treści multimedialne. W content marketingu musi istnieć wartość tak po stronie formy, jak i treści oferowanych elementów. Nie jest to też działalność czysto internetowa. Tworzone treści tekstowe mogą docierać do klientów także poprzez klasyczne kanały.

Może zainteresuje Cię również: Jak wykorzystać Real Time Marketing? 

Marketing wirusowy kontra content marketing

W marketingu wirusowym chodzi o stworzenie takich treści, które następnie są uznawane za wartościowe przez ich odbiorców i z różnych przyczyn przekazywane pomiędzy nimi. Chodzi oczywiście o treści związane z budowaniem marki lub promowaniem produktów. Jego wyróżnikiem jest też bardzo wysoka skuteczność, ponieważ jeśli informacja o produkcie czy marce pochodzi z zaufanego źródła, jego odbiorca przyjmuje ją z większym zaufaniem i jest większe prawdopodobieństwo, że przekaże je dalej.Działanie content marketingu jest w dużej mierze podobne, ponieważ w pełni pokrywają się cele obu tych podejść. Różnica polega na tym, że twórca content marketingu chce przede wszystkim zainteresować odbiorców wartością treści.

Narzędzia Techniki wykorzystywane przez content marketing są zależne przede wszystkim od grupy docelowej, która będzie podmiotem odbierającym wykreowane treści. Dlatego w pierwszej kolejności konieczna jest analiza cech grupy docelowej, zbadanie typowych mediów, z którymi kontakt najczęściej mają potencjalni klienci oraz hobby czy zainteresowania, które mogą mieć znaczenie dla treści marketingowych.

Potencjalne korzyści

Korzyści z content marketingu Content marketing najlepiej spisuje się w generowaniu leadów. Można ich uzyskać nawet trzy razy więcej niż w klasycznym podejście. Z badań wynika, że statystyczny klient poszukuje informacji o produkcie przed jego zakupem w średnio jedenasty źródłach różnego typu. Content marketing pozwala na przechwytywanie tych źródeł, szybsze budowanie świadomości marki u klienta oraz łatwiejsze nawiązywanie relacji. Aż 82% klientów ocenia daną markę bardziej pozytywnie, jeśli prędzej zetknie się z marketingiem treści nakierowanym na nią i dodatkowo zaczyna łączyć promowaną markę z konkretnymi produktami, których potrzebuje. Budowana jest identyfikacja oraz zrozumienie.

Edyta Wojciechowska

Koordynator projektów SEO, Kraków