• Godzinny otwarciaPon - Pt 8.00 - 18.0
  • Telefon596-592-589
  • E-mailkontakt@ocenystron.pl

Inbound marketing w teorii i w praktyce

Teoria Inboud marketing jest sposobem podejścia do komunikowania się z klientem, który w dużej mierze zrywa z dotychczasowymi schematami.

Inbound Marketing Klient nie jest atakowany klasycznymi treściami marketingowymi, ale oferowane są mu treści wartościowe, w tym nawet różnego rodzaju imprezy. Treści traktują o technologii czy praktycznych aspektach wykorzystania danych produktów, a nie zachęcają do jego zakupu. Bardzo często korzysta się także z różnych relacji czy interesujących historii, w których marka jest wplątana jako uczestnik jakiegoś zdarzenia lub jego sponsor. Chodzi tutaj o stworzenie magnesu, który ma klientów przyciągać, ale do niczego ich nie zachęcać.

Praktyka

W ujęciu praktycznym inbound marketing to bardziej sposób komunikowania się niż klasyczny marketing. Nie chodzi o to, by treść docierała do klienta, ale by klient miał interes w poszukiwaniu określonych informacji. Marka powinna w pierwszym kroku zainteresować sobą i swoimi produktami jako ciekawym pomysłem czy użytecznym rozwiązaniem. W tym podejściu nie wolno zapominać o odpowiedniej optymalizacji na potrzeby wyszukiwarek internetowych, by internauta mógł je znaleźć. Niezbędne jest również podanie treści poprzez kanały, które są wygodne dla ich potencjalnych odbiorców, czyli np. stosowania mediów społecznościowych w poszukiwaniu osób młodych i aktywnych. Duże znaczenie w kreowaniu efektywnego marketingu typu inbound mają zwłaszcza liderzy opinii, trendsetterzy, w teorii określani mianem gwiazd socjometrycznych. Potencjalni klienci będą iść za ich przykładem. Inbound marketing nie kończy się bynajmniej w momencie dokonania przez klienta wyboru. Konieczne jest nawiązanie z nim dialogu i utwierdzanie go w przekonaniu, że dokonał słusznej decyzji stawiając na konkretny produkt i wiążąc się z daną marką.

Cele poboczne

Wartościowe linki Najważniejsza jest oczywiście sprzedaż produktu, ale można uzyskać także inne cele: - Zbudowanie bazy linków tematycznych i wartościowych; - Tworzenie siły i reputacji marki; - Zwiększenie liczby odwiedzić stron WWW; - Zwiększenie zainteresowania firmą w mediach; - Budowa więzi emocjonalnej z klientem. Alternatywne modele IM W teorii często wyróżnia się dwa modele IM: pasywny i aktywny. Model pasywny zakłada stworzenie treści wartościowych, opublikowanie ich i czekanie, aż klient je znajdzie. Drugie podejście stawia na prezentowanie klientowi danej marki poprzez wykorzystanie zbudowanych prędzej kontaktów z klientami lub zakotwiczenie w miejscu, gdzie potencjalni klienci przebywają. Powyższe modele są wobec siebie komplementarne.

Edyta Wojciechowska

Koordynator projektów SEO, Kraków